Tuesday, 13 September 2011

Drama, movie ,etc di tanah airku semakin merapu.

Ayat apa yang sesuai untuk aku katakan
di sini. Sumpah aku menyampah tengok
movie ke drama ke atau apa-apa yang seangkatan
dengannya di tanah airku sendiri.
Semuanya merapu.merepek. meraban apa entah.
Sakit hati aku tengok. Aku boleh rasakan
akan ada di luar sana yang mungkin fanatik?
tak jugak kot argh yang mungkin yang jenis layan
drama atau movie melayu akan kata
*kau ni apasal dah tak suka buat apa tengok
diam argh ramai jer orang lain yang suka*
Kau tahu tak apa itu nilai? kau tahu tak
macam mana nak menilai? kalau kau bukan sekadar
melihat tapi kau memikir dan menilai kau
akan tahu kenapa aku begitu menyampah. 
aku tak keseorangan sebab aku tahu ramai juga 
di luar sana seperti aku faham!menyampah!

No comments: