Wednesday, 21 September 2011

Bumi ni Allah yang punya.

     Kata-kata ni daripada
ayahandaku. "pergi la ke mana-mana pun di dalam dunia
ni.bermusafir la di mana pun kerana bumi ni Allah
yang punya". Ya sememangnya benar. jadi kita
jangan takut untuk ke mana-mana pun. Tapi ingat
jangan sampai melanggar syarak. jangan sampai
tak dapat nak bezakan antara yang baik dan buruk...
yang haram dan halal. umat sekarang asal nak
berseronok saja. agama letak tepi. alasan nanti bila dah
tua baru nak insaf nak banyakkan amal. jangan ingat kita
semua akan mati pada usia yang tua. lupakah kita
perkara yang paling hampir dengan kita adalah mati?

6 comments:

Fadzmie Mohamad said...

Bila kenangkan balik apa yang Allah bagi kat kita, boleh buat kita rasa malu sangat untuk berpijak di bumi Allah ni. Kan? ;)

Nabihah said...

Ya...sgt stuju :)

Miss Dolce and Gabbana said...

Nice entry.Betul tu kita tak tahu bila kita akan kembali ke sisi Allah.Semenjak pemergian Arwah sahabat beberapa minggu lepas menjadikan saya sedar bahawa hidup kita hanyalah pinjaman semata-mata. :)

HanaKimi said...

Betul sini hanya tempat persinggahan
kita yang sementara. :)

erlina said...

betul2 :)

HanaKimi said...

kan2....^__^