Sunday, 31 January 2016

-_-"

Aku hairan kenapa semut lebih suka masuk
dalam air yang telah dimasak. Tapi air mineral
atau air paip biasa dia tak kisah nak pergi pula,
sebabnya aku saja buka semalaman penutup botol
air yang aku ambil daripada paip, sekor semut
pun tak masuk tapi kalau yang dah masak
hah dia sanggup gadaikan nyawa pergi masuk.
Mungkin sebab texture air tu dah lain, rasa ke
molecule ke apa? yang ni aku tak pandai haha.
Tapi aku teringin nak tahu sebabnya.

2 comments:

Ann Ishak said...

ye ke...ermmm menarik jugak persoalan ni

N-S said...

kan..sebelum ni kalau nampak semut dlm air rsa nk marah jer..tpi xpernah pulak nak terfikir pasal ni.