Saturday, 17 November 2012

Rocket Kertas [-_-"]v

Masa tu macam rocket...vroommm...vroomm....laju...
cuma sedar tak sedar jer.....tengok dah nak masuk 2013
tapi kalau tak manfaat betul-betul...habis macam tu saja la....
ehemm 'muka nie pun' kadang-kadang buang masa macam tu jugak...
kadang-kadang terlebih tidur..terlebih borak....terlebih main...
lepas tu mula la menyesal...kenapa la....kenapa la...kenapa la..?
tapi dia dah terbang jauh tinggalkan kita... :/

Allah....
patutnya bersyukur dengan masa yang diberi....
orang lain bertungkus-lumus antara hidup dengan mati...
kita masih diberi peluang untuk merasa nikmat kesenangan, keseronokan...
tiba-tiba terbiar macam tu saja...adoi jatuh atas kepala sendiri.... -_-"
peringatan untuk diri sendiri....

Kadang-kadang hidup nie macam roda...ada di bawah ada di atas..
yang di bawah tu memang sakit...macam injit-injit semut...siapa yang di bawah tu
memang sakit...sebab tu dia akan bergerak ke atas....tapi bila berada diatas
terlalai pula...eh.... :o
tapi untuk bergerak ke atas bukannya senang...kita kena berasa sakit dahulu...
usaha dan doa untuk keatas...
pergolakan dalaman...serius rasa nak tumbuk rasa malas nie awak oiii...


4 comments:

apple damein said...

jia you! ;)

Hermin said...

:B

Haris Khairuddin said...

akhir zaman ni masa akan berlalu sangat cepat.. yg penting pengisian masa tu kena betul n efektif. ;D


susah sikit la nak baca ada sejamba bunga kat tepi tu.. xleh alih tempat lain ke?? (bajet macam pasu bunga dalam rumah ke sendiri je?? huhu..) ;P

Hermin said...

lol...akan di alihkan..:B