Wednesday, 12 September 2012

Konflik

Manusia ada macam-macam perwatakan...
jadi tak semua yang dapat memuaskan hati kita...
kalau nak semua ikut rentak kita pun tak boleh...
jadi cuba jer lah terima macam mana sekali pun
perwatakan orang tu..kalau baik kita dekati..kalau asyik
nak bawa padah dekat diri sendiri tak perlu didekati...
buat pening diri sendiri...O_o

orang suka bergaduh sesama sendiri ni ada konflik dalaman
agaknya...bila nak matang pun tak tahu....aku yang jadi pemerhati
ni kesian pula dekat korang...kita nak belajar sama-sama lama lagi...
kalau nak bergaduh bagai tu macam dah tak sesuai..bukannya
budak sekolah lagi....kan manis kalau tali persahabatan kita sehingga
ke hari tua...kalau rasa susah nak maaf kan orang lain
cuba muhasabah diri sendiri balik...mungkin ada yang tak kena...
tapi itulah kehidupan ada pahit manis...jangan terlalu mengikut
perasaan sampai membinasakan diri sendiri...

pstttt....nasihat untuk kawan-kawan yang ada konflik 'dalaman' nie...hahahaha
jangan marah....cuba senyum sikit...haa kan manis..:)

2 comments:

Terbang Bersamaku said...

konflik itu akan sentiasa ade d;m hidup kita...
ia juga bergantung pd cara kita mengawal konflik itu..sama ada dgn cara matang atau beremosi..

Hermin said...

yeah betul^^