Wednesday 4 April 2012

Alain Delon

Jam kesayangan arwah ayahanda...tapi sekarang dah jadi milik aku hihi...daripada terbiar buruk tak di pakai baik aku jer pakai...nak tukar cermin saja dah beratus...melayang duit free-free...kakak cakap tak payah tukar biar jer...tapi cermin dah retak tak cantik la...tak ada ke alat yang boleh sambung semula cermin yang retak? last-last tukar ke cermin biasa...kalau cermin original kena hantar ke kilangnya semula melayang lagi la duit....Tukar topik...tukar topik...aku ada terbaca satu post hurm penulis ni tulis blog yang berkualiti selalunya panjang patah perkataan melebihi 25 dan banyak info yang bermanfaat..maksudnya blog aku memang tak berkualiti lansung lah...TAPI aku memang tak pandai nak tulis panjang-panjang macam orang lain...berejam nak fikir...tiba-tiba mood harini nak tulis panjang-panjang...tapi tulis benda tak berfaedah pun...TAPI..hihi tapi tak apa ah asal aku bahagia...:p Tukar topik...lagi lah...ada beberapa sebab aku bila berkawan cuma kawan biasa-biasa pertama mereka ni suka ambil kesempatan..semua nak bergantung dekat kita sampai ke tahap melebih-lebih sangat...tak boleh la macam ni kan...setiap langkah yang di buat
kena berfikir dahulu....kedua bila dah terlalu rapat cakap macam main game tembak-tembak...cakap pun melepas suka hati la kan..apa kesan yang akan terjadi kalau berperangai macam ni? mungkin orang yang bercakap tu rasa diri dia hebat...''aku cakap sehingga dia terdiam...hebatnya aku'' jangan perasan lah orang meyampah ja tu...aku cuma terkecil hati sedikit tapi aku tak marah mungkin dia tak perasan masa bercakap...kononnya subjek untuk course aku...katakan aku hanya mendapat 42/50 seorang lagi kawan aku mendapat 46/50...walaupun markah dia tinggi tetap ada juga beberapa perkara yang tak di fahami...
tapi aku faham...jadi dia minta aku mengajar subjek tersebut...ada la beberapa orang yang iri hati ke tak puas hati ke terpulang lah...cakapppppp......"eh bukan markah dia tinggi lagi dari kau kan? kenapa dia suruh kau ajar dia pula?" ha? terkedu aku...dalam dunia ni bukan semua perkara yang orang tahu kita tahu...yang kita tahu orang tahu...jadi kita yang saling melengkapi antara satu sama lain...kau ajar sikit aku ajar sikit lama-lama kita tahu la...TAPI tetap juga tak tahu semua perkara punnnnnn...kesimpulannya tak payah nak sombong-sombong...

3 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

salam.

tak semua perkara kita tahu. manusia pasti ada kekurangannya. dapat extra pahala jika ilmu yg diajarkan itu digunakan sepanjang hayat. =)

N-S said...

sangat setuju...:)

Anonymous said...

Okay.. tak pa.. kita kenal diri kita macam mana.. tu pun da cukup.. mulut orang kita boleh tutup kan.. teruskan mengajar orang lain.. yeahh..!! heee..